"Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu
úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty.
Rozhodnutie rady úradu nadobudlo právoplatnosť dňa 22. decembra 2021," uviedol PMÚ.
Protimonopolný úrad prešetroval výrobu a doručovania hromadne podávaných
listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok na území SR. V
rámci tohto prešetrovania úrad požiadal Slovenskú poštu o predloženie
podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu. Tie však
neboli podľa PMÚ predložené v stanovenej lehote. Pošta ich úradu
poskytla až po opakovaných urgenciách. V časti predkladaných podkladov a
informácií úrad identifikoval, že došlo k predloženiu nepravdivých
informácií a podkladov.
I keď je rozhodnutie PMÚ právoplatné, Slovenská pošta s ním nesúhlasí a
je presvedčená, že poskytla úradu informácie, ktoré požadoval. Vedúca
odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová však pripustila, že v
niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých
rokov prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek,
ktoré PMÚ pošte adresoval.
S tvrdením, že poskytla PMÚ nepravdivé informácie, však Slovenská pošta
nesúhlasí, považuje takéto vyjadrenie za mimoriadne škodlivé a
naštrbujúce dôveru širokej verejnosti a dôrazne sa voči nemu ohradzuje.
"Slovenská pošta sa v súčasnosti aj z tohto pohľadu uvedeným
rozhodnutím detailne zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa jeho
preskúmania súdom. Slovenská pošta, a. s., však i naďalej intenzívne
komunikuje s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu," dodala Lukáčová.